Siirry sisältöön
Suomi
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Asiakkaiden ja tapahtumien haku

Valitse Asiakkaat → Haku

Asiakaslistauksen rakenne
Asiakaslistaus koostuu kahdesta välilehdestä:
- Asiakkaat: Näyttää asiakaskortit.
 - Tapahtumat: Näyttää asiakkaisiin liittyvät tapahtumat.

Asiakaslistaus
- Listan kärjessä näkyvät oletuksena viimeksi muokatut asiakkaat.
- Asiakasrivin lopussa näkyvät leimat, jotka kertovat:
     - Uusi: Asiakas on juuri perustettu.
     - Muokattu: Asiakasta on äskettäin muokattu.
     - Avainasiakas, Prospekti, Passiiviasiakas, Poistettu: Asiakkaan tila.

Tapahtumien listaus
- Tapahtumarivin lopussa näkyvät tapahtumien tagit (leimat).

Työkalupainikkeet
- Paluunuoli ←: Palaa edelliseen näkymään 
- UUSI: Aloittaa uuden asiakkaan kirjaamisen
- VIE: Vie asiakaslistaus CSV-tiedoksi

Asiakkaiden ja tapahtumien haku hakusanoilla
Voit hakea asiakkaita ja tapahtumia syöttämällä hakusanan tai sen osan Hakusana-kenttään.

Toimi näin:
1. Syötä hakusana tai sen osa 
  - Esimerkiksi osa asiakkaan nimestä, Y-tunnuksesta tai osoitteesta.
2. Valitse hakukenttä (lisävalinta: Hakukentät)  
 - Voit määrittää, mihin asiakaskortin kenttään haku kohdistuu. Valittavissa ovat:  
   - Asiakkaan nimi  
   - Y-tunnus tai syntymäaika  
   - Asiakasnumero  
   - Lähiosoite  
   - Tapahtumat
3. Paina HAE  
   → Hakuehtoja vastaavat asiakkaat ja tapahtumat listautuvat näkyviin.


Hakutuloksen suodattaminen
Hakutulosta voidaan rajata tarkemmilla suodattimilla. Käytettävissä olevat suodattimet:
- Asiakasluokka: Normaali, Avainasiakas, Passiiviasiakas, Osoiterekisteri, Prospekti, Ei valintaa, Poistettu
- Asiakastyyppi: Yritysasiakas, Henkilöasiakas, Yhteyshenkilö
- Asiakasluokittelu: Tulospaikka, Aputulospaikka
- Tapahtumien perusteella
  - Tapahtumien tagit
  - Tapahtumien päivämäärät
  - Tapahtumien arvot

Toimi näin:
1. Valitse haluamasi suodattimet.
2. Hakutulos päivittyy automaattisesti valintojen mukaisesti.


Suotimien tyhjentäminen
Jos haluat poistaa kaikki suotimet, paina TYHJENNÄ SUOTIMET


Hakutuloksen järjestely
Voit järjestää asiakas-ja tapahtuma listauksen nousevaan tai laskevaan järjestykseen klikkaamalla sarakkeen nimeä, esim.:
- Tyyppi
- Asiakasnumero
- Nimi
- Y-tunnus


Asiakaskortin tarkastelu
- Laajenna rivin alussa oleva ➕-painike nähdäksesi perustiedot.
- Avaa asiakaskortti:
     - Klikkaamalla asiakkaan nimeä riviltä.
     - Laajentamalla rivin lopussa olevaa ➕-painiketta ja klikkaamalla asiakaslinkkiä.

Tapahtuman tarkastelu
- Tapahtumarivillä näkyvät tapahtumaan linkitetyt tagit.
- Voit avata asiakaskortin klikkaamalla asiakkaan nimeä.
- Voit avata tapahtuman klikkaamalla tapahtuman nimeä.


Navigointi
- Asiakaskortilta tai tapahtumalta pääset takaisin hakulistaukseen klikkaamalla oikean yläkulman HAKUUN-toimintoa.
- Asiakaskortilta tai tapahtumalta voit siirtyä seuraavaan tai edelliseen oikean yläkulman nuolipainikkeilla <>.


 

Asiakaslistauksen vieminen CSV-tiedostoksi
1. Paina vasemman yläkulman VIE-painiketta. 
   Tämä käynnistää asiakaslistauksen viennin.
2. Lataa tiedosto selaimesta.  
   Etsi latauksista tiedosto Asiakasvienti.csv.
3. Valitse, mitä haluat tehdä tiedostolle
   - Avaa tiedosto → Tiedosto avautuu suoraan Exceliin.  
   - Näytä kansiossa → Avaa Ladatut tiedostot -kansion → etsi Asiakasvienti.csv.



Asiakasvienti-tiedoston muokkaus
Voit muokata tiedostoa Excelissä haluamallasi tavalla:  
- Poista tarpeettomia sarakkeita.  
- Suodata ja järjestä tietoja Excelin toiminnallisuuksien avulla.