Asiakkaiden ja tapahtumien haku
Valitse Asiakkaat → Haku
Asiakaslistauksen rakenne
Asiakaslistaus koostuu kahdesta välilehdestä:
- Asiakkaat: Näyttää asiakaskortit.
- Tapahtumat: Näyttää asiakkaisiin liittyvät tapahtumat.
Asiakaslistaus
- Listan kärjessä näkyvät oletuksena viimeksi muokatut asiakkaat.
- Asiakasrivin lopussa näkyvät leimat, jotka kertovat:
- Uusi: Asiakas on juuri perustettu.
- Muokattu: Asiakasta on äskettäin muokattu.
- Avainasiakas, Prospekti, Passiiviasiakas, Poistettu: Asiakkaan tila.
Tapahtumien listaus
- Tapahtumarivin lopussa näkyvät tapahtumien tagit (leimat).
Työkalupainikkeet
- Paluunuoli ←: Palaa edelliseen näkymään
- UUSI: Aloittaa uuden asiakkaan kirjaamisen
- VIE: Vie asiakaslistaus CSV-tiedoksi
Asiakkaiden ja tapahtumien haku hakusanoilla
Voit hakea asiakkaita ja tapahtumia syöttämällä hakusanan tai sen osan Hakusana-kenttään.
Toimi näin:
1. Syötä hakusana tai sen osa
- Esimerkiksi osa asiakkaan nimestä, Y-tunnuksesta tai osoitteesta.
2. Valitse hakukenttä (lisävalinta: Hakukentät)
- Voit määrittää, mihin asiakaskortin kenttään haku kohdistuu. Valittavissa ovat:
- Asiakkaan nimi
- Y-tunnus tai syntymäaika
- Asiakasnumero
- Lähiosoite
- Tapahtumat
3. Paina HAE
→ Hakuehtoja vastaavat asiakkaat ja tapahtumat listautuvat näkyviin.
Hakutuloksen suodattaminen
Hakutulosta voidaan rajata tarkemmilla suodattimilla. Käytettävissä olevat suodattimet:
- Asiakasluokka: Normaali, Avainasiakas, Passiiviasiakas, Osoiterekisteri, Prospekti, Ei valintaa, Poistettu
- Asiakastyyppi: Yritysasiakas, Henkilöasiakas, Yhteyshenkilö
- Asiakasluokittelu: Tulospaikka, Aputulospaikka
- Tapahtumien perusteella
- Tapahtumien tagit
- Tapahtumien päivämäärät
- Tapahtumien arvot
Toimi näin:
1. Valitse haluamasi suodattimet.
2. Hakutulos päivittyy automaattisesti valintojen mukaisesti.
Suotimien tyhjentäminen
Jos haluat poistaa kaikki suotimet, paina TYHJENNÄ SUOTIMET
Hakutuloksen järjestely
Voit järjestää asiakas-ja tapahtuma listauksen nousevaan tai laskevaan järjestykseen klikkaamalla sarakkeen nimeä, esim.:
- Tyyppi
- Asiakasnumero
- Nimi
- Y-tunnus
Asiakaskortin tarkastelu
- Laajenna rivin alussa oleva ➕-painike nähdäksesi perustiedot.
- Avaa asiakaskortti:
- Klikkaamalla asiakkaan nimeä riviltä.
- Laajentamalla rivin lopussa olevaa ➕-painiketta ja klikkaamalla asiakaslinkkiä.
Tapahtuman tarkastelu
- Tapahtumarivillä näkyvät tapahtumaan linkitetyt tagit.
- Voit avata asiakaskortin klikkaamalla asiakkaan nimeä.
- Voit avata tapahtuman klikkaamalla tapahtuman nimeä.
Navigointi
- Asiakaskortilta tai tapahtumalta pääset takaisin hakulistaukseen klikkaamalla oikean yläkulman HAKUUN-toimintoa.
- Asiakaskortilta tai tapahtumalta voit siirtyä seuraavaan tai edelliseen oikean yläkulman nuolipainikkeilla <>.
Asiakaslistauksen vieminen CSV-tiedostoksi
1. Paina vasemman yläkulman VIE-painiketta.
Tämä käynnistää asiakaslistauksen viennin.
2. Lataa tiedosto selaimesta.
Etsi latauksista tiedosto Asiakasvienti.csv.
3. Valitse, mitä haluat tehdä tiedostolle:
- Avaa tiedosto → Tiedosto avautuu suoraan Exceliin.
- Näytä kansiossa → Avaa Ladatut tiedostot -kansion → etsi Asiakasvienti.csv.
Asiakasvienti-tiedoston muokkaus
Voit muokata tiedostoa Excelissä haluamallasi tavalla:
- Poista tarpeettomia sarakkeita.
- Suodata ja järjestä tietoja Excelin toiminnallisuuksien avulla.