Siirry sisältöön
Suomi
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Myyntilaskujen käsittelyprosessin yleiskuvaus

Merkurin myyntilaskutus kattaa myyntilaskujen kirjaamisen asiakkaille sekä myyntitilausten hallinnan.

Myyntilaskun kirjausprosessi
Myyntilaskun kirjaaminen voidaan aloittaa kahdella tavalla:
1. Myyntitilauksen kautta 
- Kirjataan myyntitilaus, jota voidaan muokata tilausprosessin edetessä. 
- Tilauksesta voidaan lähettää asiakkaalle tilausvahvistus ja lähete.
- Kun tilaus on valmis, se päätetään myyntilaskuksi ja lähetetään asiakkaalle.
2. Suoraan myyntilaskuna 
- Kirjataan myyntilasku ilman tilausta. 
- Lasku voidaan tallentaa keskeneräiseksi ja jatkaa myöhemmin. 
- Kun lasku on valmis, se lähetetään asiakkaalle.

 


Laskun lähetystavat
Myyntilaskuja voidaan lähettää Merkurista useilla tavoilla:
- Paperilaskuna
- Sähköpostilaskuna
- Verkkolaskuna
     - Suoraan asiakkaalle 
     - Ropon tulostuspalvelun kautta (Ropo lähettää laskun paperisena)



Myyntilaskun kirjausnäkymät
Kirjausprosessi koostuu kolmesta päävaiheesta, jotka toimivat sekä tietokoneella että mobiililaitteella:
1. Uusi tilaus / Uusi lasku – uuden myyntitapahtuman aloitusnäkymä 
2. Laskunäkymä – tilauksen ja laskun tietojen kirjaaminen 
3. Laskun lähetys – laskun esikatselu ja lähetys



Hakutoiminnot
Myyntilaskutuksessa on käytettävissä kaksi hakutoimintoa:
- Avoimet tapahtumatnäyttää kaikki keskeneräiset tilaukset ja avoimet laskut ryhmiteltynä tilan mukaan 
- Haku perinteinen haku, jolla voit etsiä tapahtumia eri hakuehdoilla