Siirry sisältöön
Suomi
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Uuden käyttäjän lisääminen


 - Valitse Asetukset
- Valitse  Käyttäjät ja roolit
- Valitse LUO UUSI KÄYTTÄJÄ -välilehti

Täytä uuden käyttäjän tiedot:
- Etunimi
- Sukunimi
- Puhelinnumero (valinnainen)
- Maa (Suomi)
- Sähköposti
- Tehtävänimike
- Henkilönumero (valinnainen)


Valitse tunnuksen määritystapa:
- Lähetä kirjautumistiedot sähköpostilla:
     – Järjestelmä luo automaattisesti salasanan ja lähettää tunnuksen sekä salasanan uudelle käyttäjälle sähköpostitse.
- Luo instanssin tunnukseen ja etunimeen perustuva tunnus:   
     –Tunnus ei ole sähköpostimuotoinen. Salasana määritellään luomisen yhteydessä.  
     – Järjestelmä ei lähetä tunnustietoja käyttäjälle, vaan ne on toimitettava erikseen

Salasanan vaatimukset:
- Pituus: 12–50 merkkiä
- Sisältää: isoja ja pieniä kirjaimia, numeroita ja vähintään yhden erikoismerkin
(esim. @ # $ % ^ & * ? _ ~)
- Ei saa sisältää käyttäjän etunimen tai sukunimen osia


Tallenna käyttäjä
    →  Saat ilmoituksen uudesta käyttäjätunnuksesta

 Käyttöoikeuksien määrittäminen uudelle käyttäjälle
1. Määritä tarvittavat käyttöoikeudet  
   – Valitse käyttöoikeudet sen mukaan, mitä tehtäviä käyttäjä tulee hoitamaan.
2. Käyttöoikeudet määritetään käyttäjäryhmien kautta 
   – Käyttäjäryhmät (roolit) määrittävät, mihin sovelluksiin ja toimintoihin käyttäjällä on pääsy.
3. Uusi käyttäjä saa automaattisesti "Käyttäjä"-roolin  
   – Tämä rooli antaa oikeuden kirjautua yritykseen, mutta ei anna pääsyä sovelluksiin.
4. Lisää tarvittavat roolit käyttäjälle 
   – Voit tarkastella roolin oikeuksia laajentamalla roolin näkymän painamalla ➕-merkkiä roolin rivin edessä.  
   – Lisää rooli käyttäjälle valitsemalla LISÄÄ ROOLIIN roolin rivin oikeasta reunasta.

Saat kaikki roolit näkyviin klikkaamalla NÄYTÄ ROOLIT JOISSA EI OLE JÄSENIÄ.