Siirry sisältöön
Suomi
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

1. Uusi tilaus / Uusi lasku

Valitse Myynnit - Uusi tilaus tai Myynnit - Uusi lasku

Myyntitapahtuman kirjausprosessi koostuu kolmesta päävaiheesta:
1. Uusi tilaus / Uusi lasku – uuden myyntitapahtuman aloitusnäkymä 
2. Laskunäkymä – tilauksen ja laskun tietojen kirjaaminen 
3. Tilauksen päättäminen laskuksi / Laskun lähetys – laskun esikatselu ja lähetys


1. Uusi tilaus / Uusi lasku 

Valiste Uusi tilaus / Uusi lasku-näkymässä laskulle asiakastiedot ja kohdista lasku tarvittaessa laskentakohteisiin.

Valitse asiakas, jolle lasku lähetetään
  - Valitse asiakas asiakasrekisteristä
     - Kirjoita asiakkaan nimen osa Toimitusasiakas-kenttään
     → Järjestelmä ehdottaa asiakasrekisteristä löytyviä asiakkaita, joista voit valita oikean.
     - Vaihtoehtoisesti voit hakea asiakasta kirjoittamalla asiakasnumeron ja painamalla Enter.
     → Järjestelmä hakee asiakasnumeron perusteella sopivan asiakkaan.

  - Lisää uusi asiakas tarvittaessa
Jos asiakasta ei löydy rekisteristä, valitse UUSI ASIAKAS.
     - Kirjoita asiakkaan y-tunnus Y-tunnus-kenttään ja paina HAE YRITYSTIEDOT
     →
asiakkaan tiedot haetaan PRH:sta.
     - Valitse, mikä osoitetieto tallennetaan asiakaskortille yhteystiedoksi.
     - Tallenna
 

Lisää erillinen laskutusasiakas (tarvittaessa)
Jos toimitus- ja laskutusosoitteet eroavat toisistaan, voit valita laskulle erillisen laskutusasiakkaan.


Kohdista lasku (tarvittaessa)
- Valitse laskentakohteet, jos nämä ovat käytössä.



Jatka myyntitapahtuman kirjaamiseen
Paina JATKA siirtyäksesi myyntitapahtuman kirjausnäkymään.