Yhteyshenkilön päivittäminen / perustaminen ei onnistu MaestroNG:ssä
Julkaisupäivä 02.02.2021
Yhteyshenkilöiden ylläpito tapahtuu MaestroNG:ssä, vaikka asiakkaiden ylläpito olisi Maestrossa. Jos yhteyshenkilön päivittäminen ei onnistu, vaan tulee maininta, että käyttäjällä ei ole oikeutta, tällöin tule tarkistaa käyttäjän oikeus asiakkaisiin.
Tällöin tarvitaan Asiakashallinnan oikeudet:
Muokata, perustaa, passivoida ja aktivoida asiakas.
Oikeuden saa lisättyä kohdasta:

->
Oikeudet - Valitaan haluttu käyttäjä / käyttäjäryhmä - Muokkaus avautuu oikella olevasta kynän kuvakkeesta:

Jos asiakkaiden muokkaus / perustus tapahtuu vain Maestrossa, ko. oikeus ei kuitenkaan tuo mahdollisuutta että vahingossa pääsisi perustamaan / muokkaamaan asiakkaita MaestroNG:llä, oikeus koskee tässä tilanteessa vain yhteyshenkilöiden päivittämistä.