Verkkokaupasta lähetetyt sähköpostit eivät mene asiakkaille
Julkaisupäivä 11.06.2021
Verkkokaupan hallintapaneelista voi tarkistaa onko sähköposti lähetetty asiakkaalle.
Kohdasta Kaupat → SMTP → Email logs

Mikäli sähköpostin lähetys asiakkaalle on onnistunut, on kyseisen rivin perässä Onnistui ja mikäli ei ole onnistunut niin rivin perässä lukee Virhe

Jos rivin perässä on onnistui niin silloin kannattaa tarkistaa asiakkaalta onko sähköposti mennyt mahdollisesti roskapostiin.
Mikäli kaikki sähköpostien lähettämiseen liittyvät rivit näyttää virhettä, tulisi tarkistaa onko sähköpostipalvelimen asetuksissa oikea salasana.
Tämä tapahtuu kohdasta Kaupat - > SMTP → Konfigurointi

Ja SMTP Configuration options - välilehdeltä muutetaan oikea käyttäjätunnus ja salasana ja tallennetaan asetukset.