Siirry sisältöön
Suomi
  • Ehdotuksia ei ole, koska hakukenttä on tyhjä.

Maestro sähköisten myyntilaskujen välityspalvelu (Ropo One)

Julkaisupäivä 02.04.2025

Ropo One
  • Ropon uusin myyntilaskujen välityslinja (ent. Ropo24)
  • Mahdollistaa Finvoice 3.0 sanoma lähettämisen ja tarvittaessa semanttisen laskumuodon mukaisen laskutuksen
  • Yrityskohtainen, tehdään erikseen jokaiselle firmalle
    • Asiakkaan ja Ropon välinen sopimus
    • Laskutus kulkee Maestron kautta (Välityshinnat voimassa olevan hinnaston mukaan)
    • Kuluttajien suoralaskutus/e-laskutus mahdollista erillisen jakajapankki sopimuksen kautta
  • Sopimuksen myötä:
    • Asiakas saa käyttöönsä oman reaaliaikaisen Ropo One –verkkopalvelulinjan osoitteessa https://ropo24.fi/  
      • Asiakas saa oikeudet Ropo One käyttöliittymään, josta näkee asiakkaille välitetyt laskut (arkisto) ja pääsee hallinnoimaan esimerkiksi laskun kuvalla näkyvää logoa.
      • Asiakkaalla hyvä näkyvyys myös laskujen statuksiin (siirretyistä ja hylätyistä myyntilaskuista)
    • Ropo One -verkkopalvelulinja takaa tietoturvallisen ja modernin tavan välittää laskuja
    • Ropo One –palveluihin liittyvä käyttötuki suoraan Ropon palveluneuvonnasta info.suomi@ropo.com tai 030 6886 560 (arkisin klo 9–13)

 

Ropo One käyttöönotto

 

Ropo One -Palvelu

Ropo One -palvelun verkkosivun osoite on https://ropo24.fi

  • Ropo One -palveluun Ropo Capital toimittaa käyttäjätunnuksen sähköpostitse käyttöönottolomakkeeseen määritetyn Ropo One -palvelun käyttäjän sähköpostiosoitteeseen.
    • Tilauksen yhteydessä käyttäjätunnus perustetaan lähtökohtaisesti vain yhdelle käyttäjälle
  • Ropo One -palvelussa voitte hallinnoida/lisätä käyttäjiä ja yhteyshenkilöitä erilaisille raporteille ja ilmoituksille
    • Asetukset / Asetukset ja sopimukset

  • Ropo One -palvelussa voitte seurata laskujen kulkua ja lähettää laskuja uudestaan
    • Virheellisten laskujen uudelleen lähetys kohdassa Toimenpidekyselyt
    • Laskun lähetyksen mahdollinen peruutus kohdassa Raportit / Hae / Lasku / Lähetysjono / Peru

  • Sähköiselle laskulle voi lisätä Logon kohdassa Asetukset / Laskupohja / Logo
  • Ropo One -palvelun asiakastuesta vastaa Ropo Capital Oy / info.suomi@ropo.com tai 030 6886 560 (arkisin klo 9–13)

 

Liitteiden lisääminen laskulle

Ropo One -palveluun saa myös liitteiden käsittelyn. Liite ominaisuus vaatii kuitenkin ohjelmaan muutoksia. Mikäli haluatte liitteet käyttöön, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme tuki@maestro.fi.

Liitepalvelun hinnat voimassa olevan hinnaston mukaan.

Tarkempi ohje liitteiden lisäämiseen laskulle löytyy täältä: Liitetiedostojen välitys Ropo Capitalilla (Ropo24)