Maestro sähköisten myyntilaskujen välityspalvelu (Ropo One)
Julkaisupäivä 02.04.2025
Ropo One
- Ropon uusin myyntilaskujen välityslinja (ent. Ropo24)
- Mahdollistaa Finvoice 3.0 sanoma lähettämisen ja tarvittaessa semanttisen laskumuodon mukaisen laskutuksen
- Yrityskohtainen, tehdään erikseen jokaiselle firmalle
- Asiakkaan ja Ropon välinen sopimus
- Laskutus kulkee Maestron kautta (Välityshinnat voimassa olevan hinnaston mukaan)
- Kuluttajien suoralaskutus/e-laskutus mahdollista erillisen jakajapankki sopimuksen kautta
- Sopimuksen myötä:
- Asiakas saa käyttöönsä oman reaaliaikaisen Ropo One –verkkopalvelulinjan osoitteessa https://ropo24.fi/
- Asiakas saa oikeudet Ropo One käyttöliittymään, josta näkee asiakkaille välitetyt laskut (arkisto) ja pääsee hallinnoimaan esimerkiksi laskun kuvalla näkyvää logoa.
- Asiakkaalla hyvä näkyvyys myös laskujen statuksiin (siirretyistä ja hylätyistä myyntilaskuista)
- Ropo One -verkkopalvelulinja takaa tietoturvallisen ja modernin tavan välittää laskuja
- Ropo One –palveluihin liittyvä käyttötuki suoraan Ropon palveluneuvonnasta info.suomi@ropo.com tai 030 6886 560 (arkisin klo 9–13)
- Asiakas saa käyttöönsä oman reaaliaikaisen Ropo One –verkkopalvelulinjan osoitteessa https://ropo24.fi/
Ropo One käyttöönotto
- Tilauslomake täytetään asiakasportaalissamme osoitteessa Ropo One™ myyntilaskupalvelu - Tikettijärjestelmä - Jira Service Management
- Käyttöönotto tehdään yhteistyössä Maestron kanssa.
- Tarkemmat ohjeet löydät täältä: Ropo24 Käyttöönottotoimenpiteet
- Laskun kirjaukseen ohjeen löydät täältä: Sähköisen laskun kirjaus (Ropo24)
Ropo One -Palvelu
Ropo One -palvelun verkkosivun osoite on https://ropo24.fi
- Ropo One -palveluun Ropo Capital toimittaa käyttäjätunnuksen sähköpostitse käyttöönottolomakkeeseen määritetyn Ropo One -palvelun käyttäjän sähköpostiosoitteeseen.
- Tilauksen yhteydessä käyttäjätunnus perustetaan lähtökohtaisesti vain yhdelle käyttäjälle
- Ropo One -palvelussa voitte hallinnoida/lisätä käyttäjiä ja yhteyshenkilöitä erilaisille raporteille ja ilmoituksille
-
Asetukset / Asetukset ja sopimukset
-
- Ropo One -palvelussa voitte seurata laskujen kulkua ja lähettää laskuja uudestaan
- Virheellisten laskujen uudelleen lähetys kohdassa Toimenpidekyselyt
-
Laskun lähetyksen mahdollinen peruutus kohdassa Raportit / Hae / Lasku / Lähetysjono / Peru
- Sähköiselle laskulle voi lisätä Logon kohdassa Asetukset / Laskupohja / Logo
- Ropo One -palvelun asiakastuesta vastaa Ropo Capital Oy / info.suomi@ropo.com tai 030 6886 560 (arkisin klo 9–13)
Liitteiden lisääminen laskulle
Ropo One -palveluun saa myös liitteiden käsittelyn. Liite ominaisuus vaatii kuitenkin ohjelmaan muutoksia. Mikäli haluatte liitteet käyttöön, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme tuki@maestro.fi.
Liitepalvelun hinnat voimassa olevan hinnaston mukaan.
Tarkempi ohje liitteiden lisäämiseen laskulle löytyy täältä: Liitetiedostojen välitys Ropo Capitalilla (Ropo24)